Heet heter heetst

1 juli 2015

Van alles doen voor de laatste keer, dus nog een wasje, het is hier zo droog, alles wordt binnenstebuiten opgehangen, zodat als het valt het vuil aan de binnenkant zit en ook omdat de zon de kleuren zou verbleken. Het wil maar niet gaan regenen waardoor het weer een knetterhete dag is. Zelfs de locale mensen zweten en klagen over de hitte! Ik ben de hele dag doorweekt en doe mijn uiterste best me er niet mee bezig te houden en het te accepteren. In Nederland komt er ook een hittegolf aan, hopelijk is deze dan zondag wel weer verdwenen, want ik droom wel stiekem van een wat lagere temperatuur! Bij de Step Up maak ik de kwasten schoon en ruim alle verfspullen op. De rastabuurman komt me halen om zijn houtsculptuur te laten zien, hij heeft het zwart gekleurd met schoenpoets met de door mij geschonken dikke ronde kwast, hahaha en is trots op het resultaat. Vandaag nog een ei tosti met een banaan ananas smoothie als lunch, na het kopen van nog wat souvenirs. Daar neem ik ook afscheid van Amanda, of het zo moet zijn geeft ze mij het 06 nummer van Chris, een nederlandse vrijwilliger, hij werkt op scholen met gehandicapte kinderen en kan vast de acrylverf goed gebruiken. Hij blijkt er inderdaad enthousiast voor te zijn en ik ben blij dat de verf tenslotte toch het beoogde doel bereikt. Vroeg naar huis waar ik rondom de compound nog wat foto's maak. Er circelt een enorme vogel boven het huis, een adelaar! Helaas is hij weg als ik een foto wil maken. Jennifer is ook vroeg thuis en we maken samen nog een keer rijst met witte bonen en vis, een van mijn favoriete gerechten. Tot mijn grote genoegen barst s nachts het onweer los met de langverwachte regen!

1. Chita:
    1 juli 2015
    Hoi Anja nou jij boft niet ik zit net in de krant te kijken wat voor weer het word volgende week bloedheet tot 37 graden dat zeggen ze hier wel meer maar het is nu ook tropisch nou. Het zijn je laatste dagen daar fijn dat je al je verf zo'n goede bestemming kan geven wat een leuke schilderingen heb jij ook de kapper gedaan? Het afscheid zal niet meevallen je gaat het als familie zien natuurlijk nou als ik je niet meer hoor dan gaan wij thuis maar verder je zal best nog wel een hoop te vertellen hebben nou een hele goede reis en tot de volgende keef liefs uit het ook warme Rotterdam xxx
  2. Rinus deKorte:
    1 juli 2015
    Lieve Anja, je moeder en ik wensen je alvast een behouden thuisreis . Je weet het "zoals het klok thuis tikt , tikt het nergens"
    Tot ziens in Nieuwerkerk a/d IJssel , groeten van je moeder en mij , Rinus .
  3. Anja Busink:
    5 juli 2015
    Hoi An, wat een prachtige foto's! Je muurschilderingen zijn heel mooi geworden!